市區食山旮旯海鮮

發佈: 2011.09.27
文:

佐敦 歎塔門鱆紅

水上人老闆喜哥對海產有要求,嫌供應商的魚類唔夠生猛同鮮甜,一於取來塔門的頭手海鮮到店內做粥、打邊爐和私房小炒,最驚喜是食到貴價的鱆紅魚及全港最厚的大尾魷。

唔好以為鱆紅魚係日本獨有,其實塔門一帶有港產的,塔門水清、微生物多,魚又肥又夠濃味,加上灣內水流急,鱆紅運動量高,肉質實淨唔會散,又無泥味。香港不少酒店日本料理及火鍋店都用來刺身,做得刺身都知牠質素有多高。還有手釣的西貢名產大尾魷及海火箭魷魚,魷魚間間食店都有,但絕對沒有喜爸喜媽每朝摸黑熬船出海手釣般肥美,當造的大尾魷足足有 2 斤重,還有特長的海火箭魷魚,厚身鮮味。

菜式有「水上人」的家常味,粥底跟足漁民做法以大地魚加珍珠米煲、魚湯加了蝦和大地魚熬,口味同市區非常 Commercial 的海鮮飯店不同。

靚粥工房
地址:佐敦上海街 24 號 1A 號舖
電話:2377 3813

鴨脷洲 海鮮私房菜

這間隱藏在黃竹坑工業大廈的私房菜唔多人知,但少數識途老饕就知道這裏有好嘢食,朝朝從海鮮的集散地鴨脷洲街市買來游水海鮮做菜。從漁市場直接入貨的鴨脷洲街市,海鮮更齊更生猛。買手關先生雖不是飲食業出身,但愛吃海魚,積累不少經驗又與魚檔混熟,天天風雨不改到鴨脷洲街市買貨,見時令才選,近期最愛買香港仔的特產海斑仔、懵仔魚、黃腳立與石鯧,也愛用鴨脷洲一帶漁民自己用鹽醃製的鹹鮮魚;街市以外,還會到海旁找一些個體戶艇家買他們從海捕捉來的沙鯭、泥鯭或油錐,總之不時不吃。

交到大廚梅姐手上,海鮮不少都只用海鹽調味,自家熬魚湯、鮑汁等為海鮮入味,口味是無味精住家風,但做法又有高級粵菜的精細,好像鮑魚自家炆,再用回鮑汁炆米粉;懵仔魚則用滬菜燻魚的方法以玫瑰及片糖燻;其他菜式如豉油雞、燉冬瓜炆豬肉、炆牛尾都做得有心機兼用新鮮材料,價錢又不算貴。

Vie Club
地址:黃竹坑業發街 12 號松柏工業大廈 4 樓 A1 室
電話:3692 5534

油麻地 食果洲奇形螺

其實海下灣及印洲塘海岸公園一帶都有唔少靚螺出產,正貨有蜘蛛螺、天使蚌、玉螺、長尾螺、珍珠螺、塔螺、及虎螺等,連天價的響螺、大眼螺、鬼爪螺及角螺都有,鮮甜度拍得住北海道來的天價海螺,不過海螺要挖,產量不多,漁家挖埋都係自家食用。

好彩這間火鍋店有心,老闆阿 Liao 本身是潛水高手,每星期兩次潛入相思灣珊瑚礁及果洲群島一帶海底挖螺,再直遞返油麻地舖頭給食客打邊爐。火鍋料得,仲要有好湯底,這裏的皇牌一定是用荷包蟹、三點蟹及麵包蟹加番茄熬出來的蟹皇湯,加了有「天然蟹味精」之稱的荷包蟹做味引,湯底蟹味強勁到爆燈。配上極肥兼有膏的斑馬瀨尿蝦、鬼蝦、蟶子皇、琵琶蝦及嘉菲蟹等來路的游水海鮮,邊爐打到尾海鮮味濃縮了,加飯做蟹湯泡飯,鮮到令你牙骹發軟!

廣東飯莊(火鍋專門店)
地址:油麻地廣東道 872 號
電話:2666 6683

(原文摘自《U Magazine》文:sieg、圖:May、Kwan、Kam、Kee、Sky、Ken)

↓【免費送🎁】微熱山丘全新造型香蕉窩夫餅乾禮盒100盒!↓

↓ 進駐香港十週年大贈送│送埋香港獨家限量版布袋~↓


↓【限時搶⚡】Louiscocoa鳳梨啤酒口味可可即沖營養代餐奶昔!↓

↓ 首創含微量酒精代餐 / 嚴選高級可可粉 / 加水即沖即飲!↓

more