香港XO醬發明故事:XO醬起名原來同酒有關係?

發佈: 2019.07.26
文: YY

煎蘿蔔糕、炒飯、拌麵,相信唔少人都會用到XO醬,但大家又知唔知XO醬的來源?XO醬的「XO」又代表甚麼呢?今次小編就同大家一齊探究下XO醬的故事,原來XO醬的名稱同酒有關!

80年代時期XO醬開始在香港的高級酒樓出現,到90年代才開始普及,基本材料有瑤柱、金華火腿、蝦米等。XO醬有30多年歷史,對於其起源網絡上有不同說法,有人說是嘉麟樓創辦人以馬拉盞改良升級炒成;亦有人指是當時利苑酒家大廚黃永幟發明給日本人當佐酒小食。XO醬用上乘材料,只有富貴人家先食到,不過其後就有不同商店爭相仿傚,自製推出,價錢同質素都參差不差。

至於XO醬名稱的由來則是源於外國名酒干邑白蘭地(Cognac),當年有大量外國名酒輸入香港,其中干邑白蘭地中以Extra Old (簡稱XO)為最高級,亦是最為人熟悉,而XO醬因為用料矜貴,所以就以XO來命名,代表辣椒醬中的頂級級數,有高級的意思。

資料來源:Michelin Guide

圖片來源:FB@KitchenAid Hong KongFB@Lee Kum Kee HK、Sanrio

 

↓【免費送🎁】微熱山丘全新造型香蕉窩夫餅乾禮盒100盒!↓

↓ 進駐香港十週年大贈送│送埋香港獨家限量版布袋~↓


↓【出Post賺現金賞】《社群》助您發展創作者事業↓

↓透過發佈帖文賺取收入!立即參加!↓

more