慢慢失傳的中文諺語/廣東話歇後語 背後典故你又識唔識?

發佈: 2020.01.23
文: 李欣怡

英文諺語難明,中文諺語你又明唔明?廣東話是最難學的語言之一,平時聽到的俚語/俗語/諺語,大家又識唔識解?今次就同大家分享3個諺語的背後典故,另外再俾大家估下20個廣東話歇後語,你又答啱幾多個?

 

1. 擔屎唔偷食

「擔屎唔偷食」雖然好多人都知係用來形容人老實,但背後典故你又知唔知?究竟咩人擔屎係會偷食?

原來「擔屎唔偷食」同「屎」係完全冇關係!明代著名思想家「白沙先生」陳獻章為人清高,因為不滿官場腐敗而退隱家鄉。當時朝廷每個月都會送一石米給他,不過生活清貧的白沙先生不願接受,寧願向鄉里借貸。

於是鄉里就以「儋石不偷食」來形容他,「儋石」有少量的意思,而「偷食」其實是苟且偷生的意思,整句說話就是指白沙先生不願靠朝廷的小恩小惠去苟且生活,稱讚他清廉自守。其後「儋石不偷食」口耳相傳,最後就變為「擔屎唔偷食」喇~

 

2. 偷雞唔到蝕渣米

「偷雞唔到蝕渣米」就類似「賠了夫人又折兵」,指想利用投機取巧的心態獲取利益,最後反而有所損失。

諺語來自民間傳說,有兩名小混混想偷一個大戶人家養的雞來吃,於是就將米加到酒裡面引誘那隻雞。當他們抓到雞準備烤來吃時,被雞的主人追過來,最後這兩名小混混落荒而逃,吃不到雞肉之餘,連原先的米都拿不回來,得不償失,其後《說岳全傳》中亦有用過「卻不是偷雞不著,反折了一把米?」

 

3. 食過夜粥

被人讚「食過下夜粥」代表你「有啲料到」,形容你有些經驗。舊時廣州的功夫弟子都會下班後去武館上晚課,練習完後就會一起吃粥,所以食過夜粥原先是用來形容人有功夫底子,其後慢慢變成現在的用法。

 

除了諺語外,以下20個廣東話諺語你又識幾多個?

Level 1:

 

Level 2:

 

 

Level 3:

大家答啱幾多個?

【諺語意思】慢慢失傳的中文諺語/廣東話歇後語 背後典故你又識唔識?

more