情尋80's 港式快餐

發佈: 2010.09.11
文:

窩心漢堡包第一代

屹立天橋旁40多年的「時新」,由起初漢堡扒夾番茄和洋葱,再由老闆鍾生父親改良為將洋葱混入漢堡內,又將青瓜、蔬果等校成秘製沙律醬,目的是令客人食得輕鬆,唔會跌來跌去,這個配方一用就 40 幾年,味道不變。

士多變快餐店

七十年代尾,「時新」轉型來迎合市場,變成快餐店格局,成為第一代港式快餐店雛型。從只賣漢堡包、炸雞髀等小食,變得更多元化供應粉麵飯,吸引就在附近的理工學生。

經過不少中外傳媒報道,時新個名響噹噹,除了街坊更有不少遊客幫襯,鍾生每日閒閒哋做二千個漢堡應市。見客人外賣漢堡包難以保持原狀,便自家設計漢堡包盒,從兩個到四個都有,貫徹紅白主色,像買蛋糕般,對自家漢堡珍而重之。同時為了令時新漢堡包形象更突出,度出一句標語:「喺香港未食過時新漢堡包,點算係食過漢堡包!」強而有力,對出品滿有信心。

時新快餐店
地址:紅磡黃埔街 1A 地下
電話:2362 1279

至正雞髀沙律下午茶

位於元朗安寧路的華盛頓, 1977 年開業至今,早在開業之初,快餐店已大行其道,及至 83 年開始面對麥當勞衝擊,為增強競爭力,故增加廚房部提供多元化食物選擇。華盛頓係靠兩個人撐起的,另一位就是徐生哥哥,細佬負責廚房,哥哥負責收銀,一併打天下。

滷水炸雞髀

老實說,33 年歷史的華盛頓,陳設早已老舊,但食物味道卻絕對有水準,招牌的炸雞髀沙律,徐生仍沿用後生時學快餐的 formula,先以滷水浸熟雞髀,待冷後雞髀入味,一有 order 先炸至薄脆金黃,由於早已浸熟,只要炸兩、三分鐘便可,足可應付繁忙時段的客流。

另外肉醬意粉和粟米白汁亦是華盛頓招牌,特別是肉醬意粉,一盤免治牛加入茄膏、甘筍、洋葱粒、香葉煮香,同時意粉會用生抽、茄汁炒勻入味,「好多客發現意粉有葉覺得奇怪,其實呢啲香葉係用嚟辟牛肉羶味。」師傅補充。而白汁最緊要「麵撈」加奶打得幼滑,還加入甘筍絲、西芹絲、蒜頭、洋葱等,濃稠剛好,撈飯一流。

華盛頓快餐店
地址:元朗安寧路 110 號好景地下 124 號舖
電話:2478 1333 / 2477 7700

屋村窩蛋肉醬飯

位於友愛村商場的「發發」,舖位細細,街坊吃着自己的快餐美食,可能未必係最好食的,卻早已成為一種生活習慣,久不久要回味一下。餐廳的核心地帶當然是快餐唔少得的開放廚房,裏面的可口可樂汽水機仍沿用至今,仲係入汽水糖漿打汽水,雖然大家都知不及罐裝或樽裝汽水般夠氣,就是喝回從前的汽水味道。

十餐八餐都係免牛飯

發發由 85 年開業至今 25 年,老闆關生最鍾意食發發的免治牛飯,這碟招牌免牛飯用上鮮免治牛肉,還有師傅秘製不可告人的香料,撈飯食一流,唔少後生仔鍾意香口啲都愛加隻煎蛋,想免牛滑啲就來隻窩蛋,拌勻來吃,輕易吃掉一大碟飯。快餐店怎少得小食,炸魚柳配曲曲薯條,大大塊魚柳吉列得酥脆香口,還有自家製的雜果沙律,細細份已夠下午茶頂肚了。

發發快餐店
地址:屯門友愛商場 212 號舖
電話:2451 0831

外賣變堂食

「漢都」這個名字,原來已有 37 年歷史,老闆之一陳生憶述,1996 年大哥在荃灣開漢都快餐店,只做外賣,並交由當時只有廿多歲的兩個細佬打理,由起初只做外賣收六點,到現在收九點做埋晚市,以前只是擺張枱方便員工食飯,食客坐坐下一張變四張,結果做埋堂食,主打抵食小菜、街坊生意,吸引附近居住的「無飯家庭」,堅哥直言七成都是熟客,小菜即叫即炒,堅哥和二哥會看街市每日市況而定小菜款式,保證新鮮,還有自家煲例湯,親切無花巧,就成一頓豐富晚餐。三兄弟一家姐夾手夾腳經營漢都,宗旨不離「做好啲嘢畀人,過得自己過得人。」

漢都快餐店
地址:荃灣路德圍 28 號地下(新店 9 月中開業,荃灣鱟地坊 62 號地下,鄰近荃新天地)
電話:2414 2708

(原文摘自《U Magazine》文:飛、圖:林霖、邱鴻基、吳偉業)

↓【限時搶⚡】位元堂凍乾水果脆套裝!↓

↓ 冷凍乾燥技術鎖住濃濃果香!/ 保留營養素及豐富膳食纖維!↓


↓【出Post賺現金賞】《社群》助您發展創作者事業↓

↓透過發佈帖文賺取收入!立即參加!↓

more