鄧達智 住家飯 愛之味道

發佈: 2011.05.23
文:


圍村爐灶

來到屏山,祠堂旁滿是鄧氏家族村屋,裏面隱藏了一家百年村屋,大木門、青磚瓦,盡量保留原來模樣,尾隨 William 推大門一看,見到的是個「L」形石枱上有個大大瓷花盥盆,後方是個竹造碗櫃,大大小小的碗櫃內放有多年歷史的手畫花碟,「以前圍村屋係咁㗎,一入門口就係廚房,有無見到個灶君?我哋以前就喺度煮飯。」William 比畫着。細心發現,原來屋邊放有從前遺留下來的米樁石磨,還有多年無用放在樹下的退休磨豆窰,舊味很濃,如迷你博物館般,到底從這裏煮出來的飯菜是甚麼味道?

屏山獨有神仙鴨

貫徹圍村舊味,除了大時大節全村民圍埋食盆菜,William 媽媽仍煮着屏山鄧氏的老味道。「呢隻神仙鴨係爺爺留落嚟,呢隻神仙鴨係屏山先有㗎!」鄧媽媽說。咁大隻神仙鴨以為新年大節才會出現,地位猶如盆菜,原來是鄧家的家常菜,「煮咗幾十年啦,而家連工人都識煮!」鄧媽媽笑說。William 未算盡得媽媽真傳,反而細佬學得較好,「佢煮西餐好好食,好似之前嘅聖誕節大餐。」媽媽補充。William 指因曾放洋海外,故多數煮西餐,如意大利菜,本身不會吃太肥食物,也不會鮑參翅肚,每星期兩次返家吃飯,媽媽更特別煲定靚湯,最得 William 心的一定是木瓜花生雞腳湯和南北杏無花果白菜湯。William 特別愛吃芋頭,今次特別用上朋友帶來的紹關芋頭煮家傳菜臘味炆芋頭,秘方是必定要加以小茴和八角浸的水,可以令芋頭有陣獨特香味,就是這朕屬於回家才有的味道。

(原文摘自《U Magazine》文:飛、圖:程佩媚、邱鴻基、林霖、關耀祥、Joey、sky)

↓【送機票✈️】分享旅行靚相 贏免費機票↓

↓ 請您免費飛轉日/韓/泰!↓


↓【出Post賺現金賞】《社群》助您發展創作者事業↓

↓透過發佈帖文賺取收入!立即參加!↓

more